.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بخشنامه‌ای که دانشجویان پیام نور را گرفتار کرد!

بر اساس بخشنامه‌ای که به رؤسای واحدهای پیام نور سراسر کشور ابلاغ شده، اكثر دانشجويان بايد حداقل يك ترم اضافه مهمان اين دانشگاه باشند و مبالغ گزافي بابت اين مهمان ناخوانده بودن بپردازند.

این بخشنامه که در خردادماه سال گذشته(89) و با تاخيري حدود بیست ماهه اطلاع‌رسانی شده مجبات زيان شديد دانشجويان را فراهم كرده است.
بر اساس اين بخشنامه كه به امضاي معاون آموزشي و سنجش دانشگاه پيام نور رسيده است نمره ردي نيز محاسبه معدل منظور مي شود در حالی که پیش از اين دروس مردود شده دانشجویان در معدل کل آنها محاسبه نمی‌شده،و كارشناسان آموزشي دانشگاه نيز به دانشجويان اظهار مي داشتند كه نگران دروس افتاده نباشند زيرا در معدل ْآنان منظور نمي شود،اما با ابلاغ اين بخشنامه نمرات مردودي دانشجويان ورودي سال 1387نيز مشمول آن شده وهمين امر باعث شده تا معدل بخش قابل توجهي از انان وبويژه دانشجويان كارشناسي ارشد به زير معدل معيار افت كند.

براساس ضوابط بخشنامه جديد كه دانشجويان 20 ماه قبل از اطلاع رساني وابلاغ رانيز شامل مي شود،اين دانشجويان در حالي كه همه دروس خود را گذرانده اند اما به دليل افت معدل به زير14 امكان انتخاب پايان نامه و در نتيجه فارغ التحصيلي را ندارند.

براساس توضيحات مسوولان دانشگاه ،دانشجو برای جبران معدل ـ حتی در صورت داشتن نمره قبولی ـ موظف به گذراندن همان دروس پیشین است ،دروسي كه قبول شده وجالب آن كه نمره جديد باز هم با نمره قبلي جمع شده و ميانگين گرفته مي شود كه در عمل بهبود چنداني در وضعيت معدل ايجاد نمي شود.واين يعني پرداخت حداقل 2ميليون اضافه ودست كم 2ترم بلاتكليفي.

از سوی دیگر، از ديگر معظلات افزایش واحدهای درسی دانشجويان كارشناسی ارشد برخلاف قوانين مصوب وزارت علوم است، علاوه بر تلف کردن زمان ،هزینه‌هایی نیز به دانشجویان تحمیل می‌کند.

بنا بر این گزارش، در حالی که در آیین‌نامه آموزش دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته، تعداد کل واحدهای درسی با احتساب واحدهای پایان‌نامه بر حسب رشته، دست‌کم 28 و حداکثر 32 واحد است، اکنون در همه رشته‌ها با افزایش تعداد واحدها روبه‌رو بوده ایم؛ برای نمونه، در رشته جامعه‌شناسی، تعداد واحد به 36 واحد درسی رسیده که با احتساب شش واحد پایان‌نامه، دقیقا ده واحد درسی بیشتر از آیین‌نامه مصوب و ابلاغ شده است که این 10واحد درسی اضافه، دست کم یک ترم و هزینه‌های گزاف آن را می‌طلبد و باعث تحمیل هزینه‌های بسیار به دانشجویان این دانشگاه می شود.

حال مشخص نیست، این افزایش واحدهای درسی و همچنین تغییر شیوه احتساب معدل ـ که هر دو تنها و تنها به ضرر دانشجو و به کام دانشگاه بوده، بنا بر کدام معیار، ابلاغ و اجرایی شده است؟!


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

amir 30 شهريور 1389
in keh chizi nest daneshgh payam noor hanoz hoghogh ma haghotadresiharo na
dadeh ba tamam zahmati keh asa

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.574 seconds.